verslag1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Zoe Jane Connell - WaarBenJij.nu verslag1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Zoe Jane Connell - WaarBenJij.nu

verslag1

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg Zoe Jane

08 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Jakarta zomer 2014, 8juli
Goed aangekomen en het gastgezin is prima. Heb een eigen badkamer en een sleutel voor mijn kamer. Het verkeer is verschrikkelijk chaotisch, iedereen kijkt alleen maar vooruit en doet maar wat en kijkt totaal niet naar de belijning van de weg. Waardoor continu alles maar nét goed gaat. Als het erop lijkt net niet goed te gaan, doordat je niet naar achteren kijkt of het wel kan wat je wil doen, hoor je dat wel doordat andere mensen beginnen te toeteren. Dus er wordt aan een stuk door getoeterd.
De groep is vrij gezellig, 14 meiden en 5 jongens. Op de foto’s staan daarvan wat mensen op en ook van een museum dat we vandaag hebben bezocht. We hebben daarvoor 11 uur in de auto gezeten. En dat was ong 60 kilometer verderop. Dus dat was een hele ervaring. Vond het museum die rit niet waard. De rest van het programma is terplekke geannuleerd omdat we het niet gingen redden qua tijd door het verkeer. Maar ik snap dat niet, want die mensen die hier wonen zouden toch moeten weten dat dit een vreselijk slecht plan was. Maar oke.
Morgen hebben we een vrije dag, omdat hier de verkiezingen zijn. ’s Avonds moeten we naar een ander gastgezin omdat we moeten reizen naar een kamp in Bandung voor donderdag en vrijdag en als we dat vanaf hier moeten doen, moesten we rond middernacht aanrijden om daar op tijd te arriveren. Dus daar is deze keer wel over nagedacht, of in ieder geval dat hoop ik nu. (Waarschijnlijk is het alsnog mega ver en het is een rit rond spitstijd dus dat zal wel echt een feestje worden). Op dat kamp begint het project. Ben benieuwd.
Jakarta is veelste warm, chaotisch, vies en overbevolkt. Wel erg mooie dingen te zien en genoeg te doen.Dus dat is het voor deze keer, heb weinig inspiratie!

• 09 Juli 2014 - 07:34

Julie:

Hoi Zoetje,
    Je beleving kan ik wel koppelen wat ik ooit op televisie gezien heb maar kan me dus geen voorstelling maken van de enorme chaos die je beschrijft. Je kan je reisziekte wel goed onder controle houden? Ben heel erg benieuwd naar foto's van de reis naar Bandung! Wens je heel veel plezier en een goede reis toe!